فیلم | «سلیمانی؛ شوالیه قدس» از نگاه مطبوعات غربی
کد خبر: 3944214
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

فیلم | «سلیمانی؛ شوالیه قدس» از نگاه مطبوعات غربی

پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار ویدئویی، اظهارات شنیدنی دشمنان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را در طول سال‌های نبرد ایشان با تروریست‌های داعشی در منطقه غرب آسیا بازخوانی کرده است.

فیلم | «سلیمانی؛ شوالیه قدس» از نگاه مطبوعات غربی

به گزارش ایکنا، پایگاه خبری العهد به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار ویدیوئی از تصاویر سلیمانی در مقاطع مختلف ویژگی‌ها و رشادت‌های این شهید بزرگوار را از نگاه رسانه‌های غربی برشمرد.

این کلیپ با عنوان «شوالیه قدس در نگاه مطبوعات غربی» به برخی توصیفات سلیمانی از نگاه مطبوعات آمریکا و اروپا به طور خلاصه و گذرا اشاره می‌کند.

هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک آذر 1393 با چاپ تصویر سردار قاسم سلیمانی پشت جلد خود نوشت: «او اول با آمریکا جنگید و حالا داعش را نابود می‌کند.»

این مهمترین مجله سیاسی ایالات متحده آمریکا سردار قاسم سلیمانی را «الهه انتقام» نامید و در گزارشی از روند تحولات عراق پس از سرنگونی رژیم بعث، از سردار قاسم سلیمانی به ‌عنوان کسی یاد کرد که رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می‌دانند.

در دی 1395روزنامه فرانسوی لوفیگارو نیز در روایت نقش سردار سلیمانی در نبرد حلب سوریه او را «فرمانده‌ای عالی و بسیار  استراتژیک» توصیف کرد.

روزنامه لوموند فرانسه نیز طی گزارشی در حالی که عکس در حال نماز خواندن سردار قاسم سلیمانی را به صورت بزرگ منتشر کرده بود، به تعریف و تمجید از سردار سلیمانی پرداخت و وی را «قوی‌ترین مرد خاورمیانه» و «چه‌گوآرای ایران» نامید.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولتش نقش اول تولید داعش را داشته نیز در یکی از دیدارهایش با حیدر العبادی، نخست‌وزیر وقت عراق در سال ۲۰۱۴ پیرامون سرلشکر سلیمانی گفت که «او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قایل هستم».

اوباما همچنین گفته بود: «آرزو می‌کنم فرماندهان ما هم از شجاعت او برخوردار باشند.»

اوباما تأکید کرد: «اخلاق و رفتارش او را در دل‌های کسانی که تحت امرش هستند، بسیار محبوب کرده است.»

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا هم در یکی از دیدارهایش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، خطاب به او گفت که «برای یک‌بار هم شده مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم».

روزنامه انگلیسی گاردین هم یک بار به نقل از دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)  آورد که سلیمانی «ترسناک‌ترین مرد خاورمیانه» است.

پترائوس در سال 1394 طی مصاحبه‌ای به ویژگی‌های منحصر به فرد رقیب قدرتمندش در غرب آسیا اشاره کرد و گفت: «قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند، مدبر و دشمنی شایسته است. وی بازی خود را به خوبی انجام می‌دهد اما این بازی طولانی است پس اجازه دهید ببنیم حوادث چگونه به پیش می‌رود».

مجله آمریکایی «فارن پالیسی» نیز درباره شهید سلیمانی نوشت: «ژنرال سلیمانی در فهرست 10 مغر متفکر نظامی و امنیتی برتر در دنیاست.»

انتهای پیام
captcha